کاربردهای فیلم استرچ

کالایی نایلونی شکل، دارای سطحی صاف، شفاف و قدرت کشش و چسبندگی بالا است که طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های لازم برای بسته‌بندی خوب محصولات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در واقع فیلم استرچ (کششی) که با توجه به کیفیت و کاربرد آن با نام عامیانه نایلون استرچ نیز شناخته می‌شود، کالایی اقتصادی و پرکاربرد است. به‌همین دلیل در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از صنایع قرار گرفته است.

فیلم استرچ دستی (Hand Wrap)

فیلم کششی (استرچ فیلم) که معمولاً به عنوان بسته‌بندی کششی نیز شناخته می‌شود، یک ماده‌ی ورقه‌ای پلاستیکی بسیار نازک و کشسانی است که برای بسته‌بندی دور محصولات، جعبه‌ها و پالت‌ها استفاده می‌شود. بازیابی الاستیک یا همان قابلیت کشسانی و کشش بالا به فیلم اجازه می‌دهد تا مواردی را که در اطراف آن محکم پیچیده شده‌است در خود جای دهد. لازم به ذکر است هر چه درصد بازیابی الاستیک بیشتر باشد، فیلم بهتر خواهد بود. بهتر است بدانید که هدف از استرچ فیلم، پالت کردن محصولات و نگهداری آنها به صورت صحیح و ایمن در طول حمل و نقل است.

مزیت‌های فیلم استرچ دستی چیست؟

فیلم کششی دستی یا همان استرچ دستی به‌طور خاص و منحصراً برای بسته‌بندی به شکل دستی یا با نیروی انسانی استفاده می‌شود. این نوع از استرچ فیلم (فیلم کششی) معمولاً با عنوان استرچ دستی شناخته می‌شوند. ضمن اینکه این نوع از فیلم کششی را نمی‌توان در دستگاه استرچ روپ استفاده کرد. نایلون کششی دستی یا همان استرچ دستی توانایی این را دارد تا انواع مختلفی از محصولات و کالا را روی پالت بپیچد و مستحکم نگه دارد. اگر تعداد بسته‌بندی روزانه شما کمتر از 50 پالت است، استرچ دستی بهترین انتخاب برای شماست.

فیلم استرچ با قدرت کشش معمولی (نیمه اتوماتیک)

استرچ (STRETCH FILM) معمولاً از پلی اتیلن سبک خطی فیلم LLDPE و همچنین چسب PTB با درصدهای مختلف که بستگی به نیاز مشتری دارد با تکنولوژی Cast Extrusion system تهیه و تولید می‌شود. یکنواختی در ضخامت، شفافیت بالای و همچنین درصد کشش زیاد آن سبب می‌شود تا در برابر پارگی و همچنین سوراخ شدن مقاومت خوبی را از خود نشان دهد و از نظر کیفیت به رتبه خوبی در لیست وسایل بسته‌بندی محصولات قرار گیرد.

مزیت‌های فیلم استرچ با قدرت کشش معمولی چیست؟

این محصول در حال حاضر در بسیاری از صنایع مختلف و برای بسته‌بندی محصولاتی از جمله آب معدنی، نوشابه، کالاهای بهداشتی، نخ، کاغذ و کارتن، مبلمان و … استفاده می‌شود. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به هزینه تولید کمتر، قیمت مناسب و تنوع بیشتر در ضخامت‌های قابل ارائه نسبت به استرچ سوپر پاور اشاره کرد.

فیلم استرچ فوق کششی (تمام اتوماتیک)

انواع پلاستیک استرچ دارای مشخصات و ویژگی‌های متفاوتی است، مانند عرض و ضخامت مختلف. به‌طور کلی دلیل تفاوت کیفیت سلفون‌های استرچ در نوع ماده‌ی اولیه‌ای است که برای تولید آن به کار می‌رود. یکی از متداول‌ترین مواد اولیه‌ای که در تولید سلفون استرچ معمولی و صنعتی به کار می‌رود پلی اتیلن خطی دارای چگالی کم است که با نام LLDPE شناخته می‌شود.

مزیت‌های استرچ سوپر پاور

استرچ سوپر پاور در برابر پارگی و آسیب دیدگی از مقاومت بالایی برخوردار است و گزینه بسیار مناسبی برای محافظت از محصولات می‌باشد.استرچ سوپر پاور در ضخامت‌های ۲۲ الی ۴۵ میکرون، با عرض نهایی ۲۰۰۰ میلیمتر و با بالاترین میزان استحکام و کشش توسط کارخانه پوشان پلاستیک در حال تولید است. شایان ذکر است که این محصول از چسبندگی مناسب و استاندارد برخوردار بوده و بدون اختلاف ضخامت در سطح فیلم تولید می‌گردد.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate »